Google използва около 1000 фактора с които определя ранкирането на сайтовете при търсене от страна на потребителя. Повечето от тези фактори са с незначителна стойност или пък не можем да им влияем. Пример за фактор, на който трудно може да се влие това е Държавата на потребителя и език за търсене.
Също така Google използва и негативни фактори, които намаляват общата тежест на позитивните фактори.
Важно е да знаем, че всичко това се прави в интерес на Потребителя!
Най-общо основните фактори за търсене могат да се разделят на 5 основни групи:
- Критични фактори;
- Важни фактори;
- Влиятелни фактори;
- Не задължителни фактори, носещи тежест;
- Негативни фактори;
Критични фактори:
Това са задължителни и много важни параметри на които трябва да обърнете внимание още в самото създаване и развитие на сайта. По-късно е възможно да допълвате тези параметри, но ще отнеме повече време.
- Съдържание на сайта и оптимизиране при въпрос;
- Достъпност на сайта за сканиране и индексиране;
- Качество и количество на вътрешните и външни връзки;
- Качество и добро поведени на сайта. Релевантност на алгоритъма Panda;
- Свежест и актуалност на съдържанието;
- Високи показатели на кликовете (CTR);
- Време на ползване от потребителите;
- Скорост на отговор на сайта и време на зареждане на съдържанието;
- Уникалност на съдържанието и съдържание насочено към потребителя;
- Адаптивен дизайн насочен към мобилните устройства;
Важни фактори:
Параметри, които не са толкова критични като предишните, но на тях също трябва да се обърне внимание при разработката. Те помагат да се повиши видимостта на сайта.
- Прост и разбираем дизайн;
- Дълбочина на съдържанието, разкриване на нови теми;
- Вътрешни връзки и бутони, които подобряват навигацията от тема в тема;
- Структурирани данни и съдържание;
- Оптимизация на ключовите думи на страницата;
- Оптимизиране на изображения и видео съдържание;
- Персонализация – съхранение на прегледи, търсене, покупки и други;
- Page Rank и Trust Rank;
- Фразово съответствие при търсенето с основните страници;
- Посещения и сигнали от социални мрежи;
- Количество навигационни въпроси , водещи на сайта;
- Ускорение на мобилните страници;
- Протокол HTPPS;
- Структуриране на страницата – заглавия, описане, структура на описане, под заглавия и други;
- Hreflang за локализиране на региона;
Влиятелни фактори
Параметри, които имат много голяма тежест за Google и SEO оптимизирането , но които не са свързани с цялостното оптимизиране на сайта.
- Разбираеми URL адреси;
- Контрол на параметрите в URL адреса;
- Възраст на домейна;
- Репутация на бранда и компанията;
- Използването на синонимни фрази в текста;
- Местоположение на хостване на сървъра;
- Разнообразие на трафика към сайта;
- Качество на допълнителното съдържание – коментари, оценки, реклами и други;
- Достоверна контактна информация;
- Правилна настройка на Robots.txt;
- Естествена скорост на появата на външни връзки;
- Наличие на Sitemap;
- Наличие на изходящи връзки;
- Читаемост и съдържание отговарящо на заглавието и ключовите думи;
- Достоверност на информацията в текста;
- Репутация на автора и връзки към други негови статии;
- Име на домейна;
- Конфеденциалност на данните на потребителите и тяхната защита;
- Структура на сайта;
- Плагиатстване на текст и уникално съдържание;
Незадължителни фактори
Параметри, които можем да пропуснем, ако не знаем как да ги управляваме. Тези параметри могат да донесат повече вреда от колкото полза.
- Срок на заплащане на домейна;
- Използване на „сървъри“ и програми за придвижване на сайта нагоре;
- Определени IP адреси;
- Meta tag Keywords;
- Ползване на Google Adsense;
- Плътност на ключовите думи на страница;
- W3C валидация;
- „Вълшебни линкове“ – .Org , .Gov , .Edu и други;
Негативни фактори
Параметри, които носят само вреда при търсенето на Google. Те трябва да се избягват.
- Липса на SSL сертификат;
- Сложни и дълги URL адреси;
- Неестествени връзки и адреси;
- Връзки от некачествени сайтове;
- „Бедно“ съдържание;
- Ниска скорост на зареждане на сайта;
- Агресивна и натрапчива реклама. Изкачащи прозорци;
- Копирано съдържание;
- Преоптимизация на текста и страницата;
- Много грешки при сканиране на страницата;
- Лъжлива, оскърбителна или подвеждаща информация на сайта;
- Поредица от редиректвания по сайтове или страници;
- Спам от коментари на сайта;
- Скрита преадресация;
- Лоша история на сайта;
- Скрит тескс и линкове;
- Грешки Noindex;
- Грешки Canonocal;
- Блокиране на страници в Robots.txt;
- Пиратско съдържание;
- Връзки от сайтове получили наказание от Google;
- Връзки получени от доказано платени сайтове;
- Наличие на вредноносен код на сайта;
- Връзки от СПАМ сайтове;
- Използване на Cloaking за роботите на търсачките;