Основни фактори влияещи на SEO и ранкирането в Google

Google използва около 1000 фактора с които определя ранкирането на сайтовете при търсене от страна на потребителя. Повечето от тези фактори са с незначителна стойност или пък не можем да им влияем. Пример за фактор, на който трудно може да се влие това е Държавата на потребителя и език за търсене.

Също така Google използва и негативни фактори, които намаляват общата тежест на позитивните фактори.

Важно е да знаем, че всичко това се прави в интерес на Потребителя!

Най-общо основните фактори за търсене могат да се разделят на 5 основни групи:

  1. Критични фактори;
  2. Важни фактори;
  3. Влиятелни фактори;
  4. Не задължителни фактори, носещи тежест;
  5. Негативни фактори;

Критични фактори:

Това са задължителни и много важни параметри на които трябва да обърнете внимание още в самото създаване и развитие на сайта. По-късно е възможно да допълвате тези параметри, но ще отнеме повече време.

  1. Съдържание на сайта и оптимизиране при въпрос;
  2. Достъпност на сайта за сканиране и индексиране;
  3. Качество и количество на вътрешните и външни връзки;
  4. Качество и добро поведени на сайта. Релевантност на алгоритъма Panda;
  5. Свежест и актуалност на съдържанието;
  6. Високи показатели на кликовете (CTR);
  7. Време на ползване от потребителите;
  8. Скорост на отговор на сайта и време на зареждане на съдържанието;
  9. Уникалност на съдържанието и съдържание насочено към потребителя;
  10. Адаптивен дизайн насочен към мобилните устройства;

Важни фактори:

Параметри, които не са толкова критични като предишните, но на тях също трябва да се обърне внимание при разработката. Те помагат да се повиши видимостта на сайта.

  1. Прост и разбираем дизайн;
  2. Дълбочина на съдържанието, разкриване на нови теми;
  3. Вътрешни връзки и бутони, които подобряват навигацията от тема в тема;
  4. Структурирани данни и съдържание;
  5. Оптимизация на ключовите думи на страницата;
  6. Оптимизиране на изображения и видео съдържание;
  7. Персонализация – съхранение на прегледи, търсене, покупки и други;
  8. Page Rank и Trust Rank;
  9. Фразово съответствие при търсенето с основните страници;
  10. Посещения и сигнали от социални мрежи;
  11. Количество навигационни въпроси , водещи на сайта;
  12. Ускорение на мобилните страници;
  13. Протокол HTPPS;
  14. Структуриране на страницата – заглавия, описане, структура на описане, под заглавия и други;
  15. Hreflang за локализиране на региона;

Влиятелни фактори

Параметри, които имат много голяма тежест за Google  и SEO оптимизирането , но които не са свързани с цялостното оптимизиране на сайта.

  1. Разбираеми URL адреси;
  2. Контрол на параметрите в URL адреса;
  3. Възраст на домейна;
  4. Репутация на бранда и компанията;
  5. Използването на синонимни фрази в текста;
  6. Местоположение на хостване на сървъра;
  7. Разнообразие на трафика към сайта;
  8. Качество на допълнителното съдържание – коментари, оценки, реклами и други;
  9. Достоверна контактна информация;
  10. Правилна настройка на Robots.txt;
  11. Естествена скорост на появата на външни връзки;
  12. Наличие на Sitemap;
  13. Наличие на изходящи връзки;
  14. Читаемост и съдържание отговарящо на заглавието и ключовите думи;
  15. Достоверност на информацията в текста;
  16. Репутация на автора и връзки към други негови статии;
  17. Име на домейна;
  18. Конфеденциалност на данните на потребителите и тяхната защита;
  19. Структура на сайта;
  20. Плагиатстване на текст и уникално съдържание;

 

Незадължителни фактори

Параметри, които можем да пропуснем, ако не знаем как да ги управляваме. Тези параметри могат да донесат повече вреда от колкото полза.

  1. Срок на заплащане на домейна;
  2. Използване на „сървъри“ и програми за придвижване на сайта нагоре;
  3. Определени IP адреси;
  4. Meta tag Keywords;
  5. Ползване на Google Adsense;
  6. Плътност на ключовите думи на страница;
  7. W3C валидация;
  8. „Вълшебни линкове“ – .Org , .Gov , .Edu  и други;

 

Негативни фактори

Параметри, които носят само вреда при търсенето на Google. Те трябва да се избягват.

  1. Липса на SSL сертификат;
  2. Сложни и дълги URL адреси;
  3. Неестествени връзки и адреси;
  4. Връзки от некачествени сайтове;
  5. „Бедно“ съдържание;
  6. Ниска скорост на зареждане на сайта;
  7. Агресивна и натрапчива реклама. Изкачащи прозорци;
  8. Копирано съдържание;
  9. Преоптимизация на текста и страницата;
  10. Много грешки при сканиране на страницата;
  11. Лъжлива, оскърбителна или подвеждаща информация на сайта;
  12. Поредица от редиректвания по сайтове или страници;
  13. Спам от коментари на сайта;
  14. Скрита преадресация;
  15. Лоша история на сайта;
  16. Скрит тескс и линкове;
  17. Грешки Noindex;
  18. Грешки Canonocal;
  19. Блокиране на страници в Robots.txt;
  20. Пиратско съдържание;
  21. Връзки от сайтове получили наказание от Google;
  22. Връзки получени от доказано платени сайтове;
  23. Наличие на вредноносен код на сайта;
  24. Връзки от СПАМ сайтове;
  25. Използване на Cloaking за роботите на търсачките;

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *